O skúsenostiach s kaderníkmi by sme iste mohli hovoriť veľmi dlho. Boli by ľudia, ktorí by prevažne chválili, ale určite by bola aj nemalá skupinka, u ktorej by skúsenosti boli prevažne negatívne. Či už patríte do prvej alebo do druhej skupiny ľudí, väčšina z nás sa zhodne, že všetko záleží od konkrétneho salónu, konkrétneho kaderníka.
Ja mám skúsenosti prevažne pozitívne. Respektíve mala som, kým som chodila k overeným kaderníkom v okolí môjho domova. Potom, s nástupom na vysokú školu, sa však veci trochu skomplikovali. Nový štát, nové mesto, nové prostredie. Nepoznala som žiadneho kaderníka a ani žiaden salón a prišlo mi komplikované si len tak vybrať komu zverím svoje vlasy do rúk. Hovorí sa, že sú to len vlasy a je to určite pravda. Keď vás však niekto ostrihá a vy ste nespokojný, musíte s tým väčšinou aspoň po určitú dobu fungovať a to nie je príjemné. Ja som to riešila tak, že som kaderníkov navštevovala minimálne a jedine doma. Raz som však prišla do bodu, kedy to tak ďalej nešlo a ja som jednoducho potrebovala nutne ostrihať.
V skratke, utratila som asi päťkrát viac než u môjho kaderníka, prišla som o cca štyri centimetre vlasov viac než som plánovala a ani prístup v salóne nebol úplne ideálny. Po tejto skúsenosti som si uvedomila, že sa mi vôbec nechce experimentovať s ďalšími neznámymi kaderníkmi a ostala verná tomu svojmu. Dokonca som sa po čase naučila strihať aj sama.
Čo som týmito skúsenosťami chcela povedať? Je to každého voľba. Či sa rozhodne navštevovať celý život jedného kaderníka alebo stále sa nechá ostrihať inde alebo to nechá na sebe či členovi rodiny. Každému vyhovuje niečo iné. Myslím si však, že zanevrieť na kaderníkov po zlej skúsenosti nie je ideálna voľba. Na druhej strane, som tiež názoru, že kaderníci by mali brať väčší ohľad na požiadavky zákazníka a tie svoje predstavy by mali prezentovať len do istej miery.